Nieuwe huisstijl voor steenovens

Ontwerper Mariska Palsgraaf en marketeer/createur Rob Stolk ontwikkelden als vrijwilligers een marketingconcept met een moderne huisstijl. De wens van de stichting was om karakteristieken van de steenovens in de vormgeving mee te nemen. Mariska ging met het ontwerp van de huisstijl aan de slag en dat leverde een combinatie van drie elementen op: de naam, het bovenaanzicht van de vier veldsteenovens en het profiel van het stuk rivier waar de klei uit kwam die de stenen de kenmerkende gele kleur gaf.

Rob bedacht de pay off 'Steenovens zijn hot' en samen verfijnden ze het concept, dat uitgerold wordt in diverse uitingen.

Uitingsvormen.

De basis is een geel vlak in de verhouding van een ijsselsteentje met rivier en tekst in blauw en de steenovens in wit. 

De elementen kunnen ook los worden gebruikt. In dat geval geheel blauw of wit (op een donkere ondergrond). De 'kuif' van het 'gezichtsprofiel' dat de rivier kenmerkt is in dat geval langer om meer 'schwung' te geven.

Het gekozen lettertype is het publieke font Open Sans.

De nieuwe website wordt de kern waar nieuwsberichten en weetjes te vinden zijn die ook via sociale media gedeeld gaan worden.